15 Aralık 2020 Salı

6 Ay’da Dökülen Saçlarımı Geri Çıkardım!!


Bu konu benim en muzdarip olduğum, üzerinde en çok düşündüğüm, saatlerce araştırdığım ve envai çeşit ürün denediğim sonunda amacıma ulaştığım ve saçlarıma kavuştuğum bir konu.

Bu durumla ilk yüzleşmem askere gitmeden önce saçlarımı üç numaraya vurmamla ortaya çıktı. Aslında önceleri sinyallerini veriyordu fakat üç numaraya vurunca bir baktım Allah’ım ben kel olmuşum. Dönemsel bir dökülmemi yaşadım yoksa erkek tipi saç dökülmesi miydi de bir daha çıkmayacak mı bilmediğim için günlerce internet araştırması yaptım. Konuyu işleyen o kadar çok youtuber o kadar çok blogger, doktor, saç ekim uzmanı, aktar var ki anlatamam. Bilgiler bir deniz hatta bir okyanus bense içinde küçücük bir kum tanesinin onda biri. Bu araştırmalarım sonucunda öğrendiğim yegane şey saçın geri çıkma ihtimaliydi. Beni tanıyanlar bilir küçücük bir umut bile varsa ben hayatımı oraya kanalize ederim.

Tabii ki bu durum aslında saça sürülen yağlarla falan filan alakalı olmayabilir beslenmeyle alakalı bir durumdan ötürü saçlarım dökülüyor olabilir bu sebeple ilk iş bir bilene yani bir hekime görünmekten geçmekteydi. Evime yakın bir hastahaneye gittim aç karnına testlerim yapıldı ve doktorun karşısına geçtim. Sonuçlarım gayet iyi çıkmıştı doktor genetik dökülme olabilir dedi ve ışıklı bir mercekle saçlarımı incelemeye başladı. İki dakikalık bu gözlem sonunda erkek tipi dökülme olduğunu söyledi ve yapacak bir şey yok en iyisi git ektir dedi. Doktorun bu cümlesi beni yıksa da yarım saat sonra kendi bildiğim yolun en doğrusu olduğunu düşünüp piyasadaki herşeyi denemeye karar verdim.

İlk olarak saçımı beğenmememin asıl sebebi kısa olması çünkü herhangi bir şekilde toparlayıp şekil veremiyordum. Normalde bir ayda gürül gürül uzayan saçlarım uzamıyordu da işin garip tarafı.

İlk denediğim ürün bu sebeple dax’in supergro suydu. Bu ürünle ilgili en çok hoşuma giden şey kokusu fakat saçtan çıkarmak ciddi bir işkence. İnternette yazan yöntemle çıkarmaya çalıştım yani kuru saça şampuan sürüp yıkamak ama ne mümkün üzerine iki defa daha şampuan sürmeme rağmen zor çıkıyor. Bu kötü özelliği yazmamın sebebi böyle bir etkisini bilin istemem yoksa müthiş bir ürün tam olarak amaca uygun saçı uzatıp bakım yapmak ve ikisini de çok güzel bir şekilde gerçekleştiriyor. Saçlarım bu ürün sayesinde güzel uzuyor fakat dökülmesine herhangi bir etkisi yok.

Aktara da gittim. Saç dökülmemden bahsedince çok güzel bir karışım yapacağından bahsetti orada çalışan kel adam. Ben yine de inanmayı istedim ve bana bir kutu yenilebilir polen ylang ylang yagi, hint yağı, çam terabentin, badem yağı verip yolladı. Dediği gibi polenleri akşam yatmadan yedim yağları karıştırıp kullandım fakat sonuç nafile bırak dökülenlerin çıkmasını dökülme durmuyor.

Bir de ben bu sürede toppik batağina saplandım. Artık saç dökülmem durdurulamaz bir hal aldı.

Hergün ciğer mi yemedim kırmızı etin dibine mi vurmadım sonuç nafile bir de kafaya taktığım için muhtemelen daha feci bir hal almaya başlıyordu gün geçtikçe.

Saçıma yumurta da sürdüm zeytinyağı maskesi de yaptım sarımsakları dövüp saçımda da beklettim hiçbir şey sonuç vermedi.

Sakın şöyle düşünmeyin hepsini aynı anda yaptığımı ya da kısa süre uygulayıp bıraktığımı hepsini uzun uzun denedim.

Biotin kullandım. Biotin işe yarıyordu ama tam kesmedi yanında çinko, balık yağı, niacin hepsini denedim fakat en iyisi biotindi cidden.

Bir süre minoxil denedim asla tavsiye etmiyorum çünkü benim psikolojimde biriyseniz saçlarınızın ilk bir ay daha fazla dökülmesi sizi fazla üzer.

Artık deneyeceğim tek bir şey kalıyordu prp ve mezoterapi.

Bu iki uygulamayı internette çok araştırdım ve araştırmamın sonucunda insanların çoğu prp den memnun kalmamış ve geneli mezoterapiyi daha etkili görüyor. Yakın bir arkadaşıma bu derdimi anlattığımda annesinin doktoruna gitmemi önerdi. Hemen haftasında gittim ve bu kadar detaylı bir şekilde dökülme nedenlerini dinleyince kafamda her şey daha da oturdu. Doktorumun tedavi yöntemi ilk olarak kendi kanımı santrifujdan geçirip saç derine enjekte etmek yani prp yapmak onbeş gün sonra da yine saç derime vitamin enjekte etmek yani mezoterapi yapmaktı. Hemen uygulamaya geçtik zaten ilk olarak prp işlemini yaptı ve aman Allah’ım bu bir mucize olmalı saç dökülmem durdu hemen akşamında durmadı ama o hafta içinde tamamen kesildi. Unutmadan bu arada doktor bana balık yağı ve xprecia tablet kullanmamı da önerdi. Hepsinin etkisiyle saç dökülmem tamamen durmuş onbeş gün geçmiş ve mezoterapi zamanım gelmişti.

Mezoterapi yaptırmak daha kısa sürdü çünkü kan alınmasına gerek yok santrifüjden geçerken beklemeye gerek yok daha hızlı bir yöntem direk enjeksiyon. Bu arada prp de mezoterapi de ciddi acılı yöntemlermiş bu detayı araştırırken gördüm fakat önemsemedim ne kadar acıtabilir diye düşündüm fakat çok yanılmışım cidden acıtıyormuş.

Bu iki uygulamayı yapıp ayrıca kullanmam gereken hapları da alınca saç dökülmem tamamen durdu ve bebe tüyleri çıkıyordu zaten mezoterapi yaptırdıktan sonra da saçlarım güçlenmeye saç tellerim kalınlaşmaya başladı. Bu etkiyle beraber doğal olarak saçlarım daha gür duruyordu.

Prp ve mezoterapi konusunda önyargılı olmamanızı isterim en azından ikisini de onbeş gün arayla denemenizi öneririm tabii bünyeden bünyeye farklı etkiler gösterse de ben olumlu sonuçlarını aldım.

Deniz Acısu

Hiç yorum yok: